יתכן ודאי היית עייף בעת קבלת הודעות המס, הכנת תשובתה באופן ידני והגשתה בעת ביקור במשרד המס הנוגע בדבר.

אז, השאילתה המדאיגה שלך הוקלה על ידי ה-FBR. גלה למטה איך?

יש עדכון חדש לגבי פורטל IRIS של ה-FBR; נדון בו בבלוג הזה, על מטרתו, ועל היתרונות שיהיו לו עבור משלמי המסים בעתיד.

היכנס לפורטל IRIS ולחץ על לשונית MIS; דף חדש ייפתח לאחר מכן. מספר כרטיסיות יהיו שם בדף החדש כמו נכסים זרים, נכסים מקומיים, מקומיים, שימוע אלקטרוני, פרטי תשלום וביצוע תוכנית פעולה תיאום מס מקוון.

אתה צריך לדעת על מטרת ביצוע תוכנית הפעולה, שכן היא התוספת החדשה. אז בואו נחפור בזה. אם תלחץ על ביצוע תוכנית פעולה, תראה לשוניות חדשות שונות: קטגוריית סיכון, תיאור ליקויים, תוכנית פעולה, תוכנית פעולה של הורה, תאריך יעד, תאריך בפועל, סטטוס ופעולה.

עכשיו, למה התוספות האלה קיימות? מה המטרה שלהם? האם תקבלו את ההזמנות באינטרנט? האם תתקשר באינטרנט עם ה-FBR? והאם אתה יכול לראות את הסטטוס שלך בכל עת?

תיאום מס בקליק

בואו נדון ברעיון המרכזי שלו, ונחקור את 4-5 גורמי המפתח ואת המניע מאחורי פיתוח עדכון חדש עבורו; מדוע ה-FBR הציג את ביצוע תוכנית הפעולה.

 

צמצם את הניירת:

 

מה קרה לפני זה? אם אי פעם קיבלת הזמנה מה-FBR ולעיתים קרובות עדיין ייתכן שגם אתה מקבל הזמנה. אז עכשיו בסופו של דבר תקבל הודעה בתיבת הדואר הנכנס שלך ב-IRIS או אימייל עם הכיתוב 'נבחרת לביקורת שלך, ואתה צריך לעשות עליה התכתבות, וזה תאריך היעד שלה', מה שזה לא יכול להיות.

 

בהמשך תוכל גם לקבל את ההודעה באופן ידני בצורה של מכתב באמצעות שליח או דואר. במכתב צוין כי ניתנה הודעה על שמך. לאחר מכן, עליך להשיב להודעה זו; לאחר תשובה לה בצורת הכנת ההודעה באופן ידני, עליך להגיש אותה למשרד הנוגע בדבר תוך תאריך היעד.

 

זה מבזבז את זמנו של משלם המסים, הוצאות נסיעה שייגרמו לנישום ונטל של ניירת על ה-FBR. לכן, לפי העדכון החדש בפורטל, תשיבו להודעה ב-IRIS. המידע ועדכון ההודעה יוצגו בלשונית ביצוע מקום, כולל התאריך, ההיסטוריה והמסמכים הסרוקים שלו.

 

תהליך זה יפחית את העומס משני הצדדים, ועומס הניירת יסתיים. כל התקשורת והתיאום יתנהלו באופן מקוון.

 

להגביר את היעילות:

 

נניח שיש לך תאריך יעד להיום בשעה 12:00 בבוקר ושעת הסגירה הרשמית של המשרדים היא 17:00, כך שלא תוכל לשלוח את התשובה כי המשרד נסגר לאחר שעה זו.

 

אך בעודך מקוון, כאשר הארכת את התאריך והשעה, אתה יכול להגיש את זה באופן מקוון בכל עת, כך שזה ייחשב להגשת תגובה בזמן.

 

לכן, זה יוביל להתייעלות המחלקה, שתועיל לך (משלם המסים) בתמורה.

 

תקשורת מקוונת:

 

FBR למדה מאחרים במהלך הקורונה על הפיכת סביבת העבודה הפיזית לעבודה מקוונת.

 

המחלקות בפנים והפקידים מתרגלים לרתום את אמצעי התקשורת המקוון כדי לחסוך זמן ולהפוך את התקשורת למשמעותית, לנהל את התיעוד מקוון בשני קצותיו.

תיאום מס אונליין

זיהוי סיכון:

 

זה החשוב מכולם. נניח שקיבלת הודעה כלשהי על הסעיף של מס הכנסה או מס מכירה, לפי סעיף, אז קטגוריית הסיכון שלו כבר מוגדרת במדיניות הפנימית של FBR, כמו איזו הודעה בסיכון גבוה ואילו סיכונים נמצאים באיזו קטגוריה.

 

בהתאם לכך, עובדי המחלקה עוברים הכשרה. נניח שיש הודעה בסיכון גבוה בקטגוריה A, אז צוות מיוחד או אגף מחלקתי של ה-FBR יבדר אותו תיאום מס באינטרנט.

 

זה הופך את תיאום הנתונים למנותח יותר משני הקצוות.

 

איגוד בין-מחלקתי:

 

נניח שאתה מתקשר עם מחלקה במסגרת המס, וערעור הממונה העביר את הצו, ואתה טוען לו בונאפדה (לא הועבר צו אמיתי). אז הלכת לערער על זה לערעור הנציב. וביקרת בבית המשפט השני לצורך הגשת ערעור. במהלך הערעור מוצגים הצדדים הנוגעים בדבר; האחד הוא קצין המחלקה, והשני הוא נציג המס, מי אתה.

 

יש להתחיל דיון, יש לך את הטיעונים שלך, ויש להם אותם. אמצעי תקשורת במחלקה הפנימית, שהיא ערעור הנציב וקצין המחלקה הנוגע בדבר, כך שיש ביניהם הרבה פערים. לעתים קרובות הערעור על הנציב מחליט להיות מוטה או בלתי משוחד.

 

יש הרבה מסמכים שיש לרשום בהם כמה פקודות יש בהן המחלקה גבתה את המס בשלב הראשוני, אך ערעור הממונה ויתר על כך או כמה פקודות יש בהן המחלקה גבתה במס. וערב לחץ כאן https://mazekal.co.il/%d7%aa%d7%99%d7%90%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%a1-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%a0%d7%98/ כדי לדעת פרטים נוספים.