מעבר דירה היא אירוע מרגש, אך גם כרוך בלא מעט בירוקרטיה. אחד הדברים החשובים ביותר לעשות לפני או לאחר מעבר הדירה הוא לעדכן את כתובת המגורים במשרד הפנים. שינוי כתובת במשרד הפנים הוא הליך פשוט יחסית, אך ישנם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת.

Free Panoramic View of Hedge and Raw Houses Across Large Body of Water Stock Photo

ההליך העברת כתובת משרד הפנים

הליך עדכון כתובת משרד הפנים הוא די פשוט. על המבקש להגיש בקשה לשינוי כתובת, בצירוף המסמכים הדרושים. המסמכים הדרושים לתהליך שינוי כתובת במשרד הפנים הם במקרים מסוימים בכלל לא נדרשים ובמקרים אחרים יכול משרד הפנים לבקש לצורך העברת כתובת משרד הפנים;

  • צילום תעודת זהות + ספח
  • אישורים על מגורים בכתובת החדשה, כגון: אישורי תשלומים על שם המבקש (מים, חשמל או ארנונה) או חוזה שכירות שאמת את הכתובת החדשה ומאפשר ל משרד הפנים שינוי כתובת.

איך ניתן להגיש את הבקשה של שינוי כתובת משרד הפנים?

ניתן להגיש את הבקשה משרד הפנים שינוי כתובת באופן מקוון, באתר האינטרנט של מה זה קל - בירוקרטיה בקליק, או באופן פרונטלי, בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה. אפשר לעשות את תהליך עדכון כתובת משרד הפנים גם בדואר על ידי מילוי הורדה ומילוי של הטופס של משרד הפנים שנקרא ואפשר להוריד מהקישור הבא: https://www.gov.il/BlobFolder/service/changing_mail_address/he/MR18.pdf


כמה זמן לוקח לקבל את הספח החדש לאחר עדכון כתובת משרד הפנים?

הטיפול בבקשה לעדכון כתובת הוא מידי ותוך 5 דקות אפשר לסיים את העברת כתובת משרד הפנים

 קבלת הספח המעודכן לוקח בדרך כלל כ-5 ימי עסקים אבל בגלל איך שעובד דואר ישראל זה לא תמיד כך.  ההליך של שינוי כתובת משרד הפנים לאחר קבלת הבקשה, יונפק ספח חדש לתעודת הזהות, אשר יישלח לכתובת החדשה דרך דואר ישראל.

 

במידה ותעשו את עדכון כתובת באתר של מה זה קל תוכלו לבקש ולקבל את ספח תעודת הזהות מייד בסיום הליך העדכון של הכתובת. 

השלכות של שינוי כתובת במשרד הפנים

שינוי כתובת במשרד הפנים משפיע על מספר דברים, כגון:

  • התעודות הקיימות: תעודות זהות, רישיונות נהיגה ועוד, יישארו בתוקף עד תום התקופה שלהן. עם זאת, לאחר עדכון כתובת משרד הפנים, הן יהיו לא תקפות לצורך זיהוי בכניסה לישראל.
  • חשבונות הדואר: לאחר העברת כתובת משרד הפנים, כל הדואר של משרדי ממשלה למינהם ישלחו לכתובת החדשה. לכן, חשוב לעדכן את כל הגורמים ששולחים לכם דואר על הכתובת החדשה שלכם.
  • חשבונות השירותים: לאחר  שינוי כתובת במשרד הפנים, חשוב לעדכן את כל הגורמים שנותנים לכם שירותים, כגון חברת החשמל, חברת המים ועוד, על הכתובת החדשה שלכם.

טיפים להחלפת כתובת במשרד הפנים

  • הקדימו תרופה למכה: מומלץ להגיש את הבקשה ל משרד הפנים שינוי כתובת כמה שיותר מוקדם לאחר המעבר לדירה החדשה. כך, תימנע מכם קבלת דואר לכתובת הקודמת שלכם.
  • בדקו מה קורה עם התעודות הקיימות: לפני שאתם מגישים את הבקשה ל שינוי כתובת משרד הפנים, בדקו מה קורה עם התעודות הקיימות שלכם. האם הן יהיו תקפות לאחר החלפת הכתובת?
  • עדכנו את כל הגורמים הרלוונטיים: לאחר קבלת הספח החדש, חשוב לעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים על הכתובת החדשה שלכם.

Free Low angle of African American lady formal outfit and badge pointing away while standing on street with female colleague with documents folder Stock Photo​​​​​​​

שאלות שאנשים שואלים לפני ובמהלך תהליך עדכון כתובת במשרד הפנים 

 

שאלה: באילו ימים ושעות מאפשר משרד הפנים שינוי כתובת?

תשובה: בגלל שאפשר לעשות את התהליך באפון מקוון ובמידה ואין לכם נסיבות מיוחדות תוכלו להירשם לשירות בכל זמן ובכל מקום, באמצעות המחשב או הטלפון הנייד גם באתר של מה זה קל בכתובת https://mazekal.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%9B%D7%AA%D7%95%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9F/

שאלה: האם השירות הזה הינו תחליף לשירות עדכון הכתובת של משרד הפנים?

תשובה: שירות "שינוי כתובת משרד הפנים" של מה זה קל הוא מבצע את עדכון הכתובת במערכת של משרד הפנים בשבילכם ובמקומכם.

שאלה: האם אפשר להיות בטוח כי הפרטים האישיים שלי בטוחים?

תשובה: אתר מה זה קל - בירוקרטיה בקליק מאובטח בטכנולוגיה מתקדמת, ולפי סטנדרטים קפדניים וכוללת הצפנת SSL